søndag 10. oktober 2010

Vi fortsetter å nyte høsten :)

Ukene bare flyr for tiden, og jeg ser at uteaktiviteter må planlegges i langt større grad enn på sommerhalvåret.
Helg betyr tur i vår familie, men helg er jo også da man har tid til å vaske hus, dra på miljøtorget med søppel, dra på besøk til besteforeldre. Kinoturer og badeland er jo også en helgeaktivitet, og som regel sniker det seg inn en barnebursdag også. I tillegg er høstmørket over oss, og dagene er kortere, våtere og kaldere.


Men...så får man det til om man vil. Om man lager tur til en ting som bare skal gjøres, på lik linje med klesvasken, ja da må man bare fullføre. Og når man i tillegg er såpass idiot at man setter seg et mål på antall turer, så må man iallefall bare fullføre.


I fare for at innledningen ble noe negativt vinklet, så må jeg bare si at jeg har alle mine lykkeligste øyeblikk på tur med ungene. Å se dem løpe rundt og oppdage små skatter i skogen, se engasjementet for å få fyr på et bål, eller gleden over et svidd ostesmørbrød er virkelig øyeblikk å huske.


Siden jeg ikke er medlem i hukommelsesforeningen syns jeg det er greit å ta endel bilder. Det er lettere å se tilbake gjennom fotografier enn å bla i hukommelsen. Tenk så mange ting som skjedde da vi var små, som vi aldri får vite om fordi våre foreldre ikke tok bilder på samme måte som mange gjør i dag.


Tenk hvor mange minner vi kan skape for ungene våre ved å ta dem med ut. Det er ikke vanskeligere enn man gjør det til selv. Innimellom barnebursdager og klesvask.


Ut på tur - aldri sur.


Logg 31- utekjøkken
En helt vanlig lørdags ettermiddag hjemme. Jeg vasket hus og klær og kjente hvor godt det var å se et berg av klær strukturere seg. Sendte derfor med ungene kasseroller, visper og sleiver ut.
Resultatet var en voldsomt grisete platting utenfor her, men fornøyde unger...
Sjokolade...kake?
Det ble skittent ja...


Logg 32 - på hemmelige stier
I dag dro vi på tur med halvparten av et vennepar. Madammen var i syden, så jeg og Jan Christian og alle jentene våre dro i skogen. Det er så bra å være på tur med den gjengen. De to eldste er like gamle og det er de to yngste også. Og alle går overens, både voksne og barn.
Vi hadde med oss ostesmørbrød i folie, og jeg ble avslørt som amatør. Man må jo klaske skivene sammen, og ikke legge osten inntil folien....
Husk å legge brødskiver oppå brødskiver....


Jentene fikk fyr på sitt eget bål..

Ingen kommentarer: