søndag 3. oktober 2010

Blogging er tidkrevende...oppsamlingsheat :)

Mulig jeg har tatt meg vann over hodet med å ha en blogg ved siden av facebookgruppen og ikke minst,- selve prosjektet med å bruke tid ute.
Det tar tid å blogge, og når bloggen i tillegg er av typen "mest-for-meg-selv", så er det lett å bli hengende etter.
Men..siden jeg nå engang har tenkt å telle uteaktivitetene våre dette året, så er det jo greit å kunne vise ungene hva vi gjorde. Så nå kommer blogg 27, 28, 29 og 30. Snart.

Vi har altså nådd 30 ute"poeng" siden 1.august og det gir et snitt på 3,3 turer i uka. Det er et høyt tall. Jeg ser jo hvordan noen av ukene spises opp av lekser, fritidsaktiviteter og jobb. Ettermiddagene blir kortere og kortere, og snart må vi her nord finne oss i å møte mørket allerede etter barne-tv.

Derfor kommer jeg til å etterlyse tips til hva vi kan finne på ute i mørket. Legger den på facebook tror jeg, og lager heller et eget innlegg om det etterpå.


Logg 27 og 28
Klassetur med eldstejenta til Gjælentunet. En fantastisk plass bare en liten times kjøring fra Bodø. Hytta er i BOT sin eie, men kan lånes billig om du ikke er medlem. 
Det er 18 sengeplasser, og ca 8 ekstra madrasser + 2 laaaange sofaer nede i stua. 
Ungene var veldig gira på turen og jeg tror de storkoste seg. 



Logg 29 var en tur i Bodøsjøen i går med begge mine jenter og ei venninne av dem. Jeg lå og slumret i fjærsteinene  mens ungene lekte. Herlig med store unger altså. :)

Logg 30 - i dag. .) Nyyydelig høsttur sammen med Christer. Vi lekte på Alstad skole og gikk en fin tur i skogen og fjæra rundt der. Vi endte det hele med en morsom fotosession i høstløvet :)




Ingen kommentarer: