søndag 8. august 2010

Logg nr 4 - Telttur til Soløyvannet

Da har jeg fått ladet batteriene til kameraet mitt og kan logge tur nr 4. :)
Vi pakket til telttur fredag ettermiddag, og kjørte opp til et Soløyvannet, et populært hytte- og friluftsområde utenfor Bodø. Jeg hadde jo ikke lest mine egne telttips godt nok...dvs, jeg tenkte ikke på at vi måtte gå et stykke, og hadde pakket i en diger bag.I tillegg hadde vi jo bæreposer med mat.. Utrolig urutinert...særlig når man må vasse litt og gå gjenom kratt og busker..

Når vi endelig hadde kommet frem til leirplassen ble det derimot bare idyll. Vi badet litt, grillet pølser, og fikk testet fiskestanga. Jeg har kjøpt Elias fiskestenger til jentene, og de har fungert bra til nå. Til dette vannet hadde vi nok med oss feil agn. Tipper mark og dupp hadde fungert best her...
Ingen fangst med andre ord.

Så kom selvsagt regnet, men igrunnen ble det en koselig stund mens Christer og jeg satt og pratet i teltet, jentene sovnet og vi ventet på oppholdsvær.

Himmelen tok en pause etter noen timer, så vi fikk tilberedt "voksenmat" og tatt oss en øl.

Jeg elsker når det begynner å bli mørkt om kveldene,og nå satt vi i lyset av en engangsgrill og hørte fisken sprette mens vi måtte nøye oss med svinebiff.
En aldeles utsøkt en sådan.

Ingen kommentarer: