mandag 16. august 2010

Logg nr 7 - TRENING

Jeg får virkelig ikke trent nok. Fjellturene mine hjelper meg jo, men de er jo for sjeldne til å gi noen effekt.

Denne treningsturen gav derimot merkbar effekt (les: stivhet).
Gikk fort opp til Keiservarden, et fantastisk utsiktspunkt i Bodø. Man kan gå opp både fra Turisthytta og fra parkeringen i Maskinisten. Jeg har vært endel på Keiservarden før, men kun gått en eneste gang opp selve veien fra Maskinisten. Hadde en svak erindring om at det måtte være bra å gå opp på rundt 40 minutter og satte meg dette som mål. Det gikk akkurat, men da måtte jeg løpe de siste 100 meterene.

Vel oppe var jeg så fornøyd med egen innsats (pluss at jeg så en flott fyr som begynte å løpe ned) at jeg bestemte meg for å jogge ned igjen. Merket jo fort at jeg kom til å få vondt i bena dagen etterpå, men fikk en liten djevel på skulderen som fikk meg til å fortsette hele veien ned.

Så - da ble det 40 opp og 22 ned og jeg har et mål å slå.

Bilde lånt fra Wikipedia (er det lov tro?)

Ingen kommentarer: